طراحی کاتالوگ

طراحی کاتالوگ

نوعی از تبلیغات در عرصه تولید، تجارت و خدمات می باشد که می تواند در برقرار کردن ارتباط مستقیم و چگونگی انتقال مفاهیم و تبادل اطلاعات به مخاطب، نقش به سزایی داشته باشد و برای خرید و انتخاب بهتر کالا در طراحی کاتالوگ هر کالا با شماره و عکس و اندازه و مشخصات فنی و در بعضی مواقع با درج قیمت همراه است یعنی یعنی فهرست و صورت كالاها یا خدمات و اطلاعات ارائه شده جزئی و ریزتر در كالاهای تولیدی توسط یك موسسه و كارخانه است و می تواند حاوی معرفی مشاغل و موسسه های خدماتی، اجتماعی ومسائل فرهنگی نیز باشد بیشتر تولید کنندگان برای  معرفی محصولات و ارائه محصولاتشان کاتالوگ طراحی می کنند که معمولا دارای قیمت بیشتری نسبت به بروشور می باشد و به همین ترتیب دارای تیراژ چاپ کمتری است و تنها برای تعداد محدودی ایجاد می شود و این افراد خریداران و عرضه کنندگان محصولات و خدمات شما هستند که شرکت شما با آن ها در ارتباط است. مقدار وزن و گرم کاغذی که برای طراحی و چاپ کاتالوگ استفاده می شود بیشتر است و معمولا بالای 200 است و از کاغذهای ضخیم در طراحی کاتالوگ استفاده می شود به همین دلیل قیمت  آن به طبع بالاتر می رود. اندازه، سایز و تعداد برگ های ایجاد شده در کاتالوگ متفاوت است و این بخش دارای استاندارد خاصی نیست و با توجه به سلیقه مشتری ایجاد می گردد.

 طراحی کاتالوگ ونکات مهم درباره آن

استفاده از نام شرکت و لوگو آن از ضرورات اصلی در طراحی کاتالوگ می باشد. استفاده از تصاویر مستقیم و غیر مستقیم با کیفیت بالا و محتوای مناسب از جمله بخش های اصلی طراحی کاتالوگ و بروشور است که باید طراح مد نظر داشته باشد. این تصاویر می تواند به محصولات و خدمات شرکت ربط داشته باشند و یا به شکل مستقیم از تصاویر محصولات و کالاها تصویر برداری شده و در کاتالوگ استفاده شود. تا آن جا که امکان دارد متون کمتری را  استفاده کنید هر چه جملات کوتاه تر و مختصر تر باشند معمولا کار شما با کیفیت تر جلوه می کند. که باید همراه سلیقه مشتری باشد بنابراین قبل از طراحی کاتالوگ باید این بخش را در نظر گرفت و از آن ها درباره نوع طراحی و خواسته هایشان سوال شود. باید در نظر بگیرید کاتالوگ باید در دیداول مشتری پسندیده شود تا به مطالعه آن بپردازد بنابراین زیباسازی و جلوه بخشی به آن دارای اهمیت زیادی است.

 عکس در کاتالوگ
استفاده از عکس برای صفحات کاتالوگ لازم است و همچنین برای طراحی صفحه ی اولین صفحه ی  کاتالوگ حتما از عکس محصولات خود استفاده کنید. تصاویر باید با خلاقیت و جذابیت و همچنین با کیفیت باشد.

اندازه کاتالوگ
اندازه ی کاتالوگ ها معمولا را با اندازه ی استاندارد تهیه میکنند.

متریال کاتالوگ
استفاده از کاغذ مرغوب برای چاپ کاتالوگ بسیار مهم است سعی کنید از کاغذهای گلاسه استفاده کنید تا هم براق باشند و هم جلب توجه بیشتری داشته باشند

طراحی بروشور

بروشور کتابچه ای برای معرفی جزئیات کالا امکانات و خدمات قابل ارائه از طرف تولید کننده هدف از طراحی بروشور ارائه به مشتری یا مصرف کننده برای راهنمایی و یا معرفی بهتر و دقیقتر و راهنمایی در نوع مصرف و استفاده ارائه می گرددشما تنها چند ثانیه یا کمتر وقت دارید تا مخاطب را راضی به برداشتن بروشور خود از روی زمین و نگاه کردن به آن دارید .استفاده از نام برند یکی از ضرورتهای اولیه طراحی بروشور می باشد. بروشورها در بیش از دو صفحه یا دو لت طراحی می شوند، و دارای یک صفحه یا لت رویی به عنوان جلد هستند استفاده از تصاویر مستقیم یا غیر مستقیم با کیفیت بالا و رنگهایی با تونالیته بیشتر، از ویژگی های طراحی بروشور می باشد. این عکس ها می تواند ، عکس های محصولات و خدمات شرکت یا کمپانی صاحب بروشور باشد که به آنها عکس های صنعتی گفته می شود، هرچه عکس های یک بروشور بیشتر باشد ، موفقیت دیداری بروشور در جلب مخاطب ، افزایش می یاید.تا آنجا  که امکان دارد از متون کمتر و کاملا به جا استفاده کنید و فقط از درج اطلاعات ضروری به طور خلاصه استفاده نمایید. هرچه جملات کوتاه و مختصرتر باشد، کار شما کیفیت بهتر خواهد یافت.

 

طراحی کاتالوگ صنعتی | طراحی بروشور تبلیغاتی | طراحی بروشور و کاتالوگ حرفه ای

مشاهده نمونه های طراحی کاتالوگ و بروشور